|
Григорій СКОВОРОДА
БАЙКИ ХАРКІВСЬКІ
Байка 25
ЛЕВ ТА МАВПИ
Лев спить горiлиць, а сплячий вельми схожий на
мертвого. Юрба всiляких Мавп, вважаючи його за мертвого, наблизились до
нього, почали стрибати i лаятись, забувши страх i повагу до свого царя.
А коли настав час збудитися зi сну, зворухнувся Лев. Тодi Мавпи, прийшовши
до нього одним шляхом, седмицею дорiг розсипалися. Старша iз них, отямившись,
сказала:
— І предки нашi ненавидiли Лева, але Лев i нинi
Лев i навiк-вiки.
С и л а.
Лев — це образ Бiблi, проти якої повстають i
лаються поганськi мудрецi. Вони гадають, що вона мертва i свiдчить про
стихiйну мертвоту, не враховуючи, що в тлiнних її образах криється вiчне
життя i що все те встає і пiдноситься до такого. "Бог наш на небi i на
землi..." I, не тямлячи, що вихiд її — то вихiд життя, лаються, чуючи таке:
"Згори мудрствуйте... Не тут”а.
А як тiльки блиснуло свiтло повстання її, тодi
переходить на них:
"Розженуться вороги її..." Ось чому Василiй
Великий29 каже про Євангелiє, що воно — воскресiння мертвих.
Іуда, син Яков30, замiсть Лева образом
невидимого царя i Бога лежить, а тому й написано: "Лiг спочити, яко
лев. Хто пiдiйме його?" Лежить левиця й цариця наша, чиста дiва — Бiблiя
i про її життя та воскресiння наше повiдає Христос: "Бо
не вмерло дiвча, але спить..."31
Блажен, хто не заплющується перед сяйвом її!
Цей хай i спiває з Давидом: "Ти вподобав собi свою землю"32,
"Якщо краснi будинки твої, Якове...”33
Описувачi звiрiв кажуть, що
лев, народившись, лежить мертвий, доки жахливим риком не збудить
його батько, а це робить вiн на третiй день. Чи ж можна знайти чудовiший
образ для божественної книги?
а Це Хамове плем'я сміється з наготи
батьківської28 (прим. Г. Сковороди)
Люб'язний приятелю!
1 2 3
4 5 6
7 8 9
10 11 12
13 14 15
16 17 18
19 20 21
22 23 24
25 26 27 28
29 30
Примітки
|
|