НАТУРНІ ОПОВІДКИ
Юри ЛОГВИНА
НЕБОГА ПЕРЕКЛАДАЧКИ
- Як пам'ятаю, в той час Ігор Петрович більше
всіх крутився у спілці. Делегації, гості, місця в готелях,
машини, автобуси, квитки на всі види транспорту.
Я з Ігорем Петровичем був у прекрасних стосунках.
По перше, Ігорю Петровичу дуже подобались
мої малюнки. Особливо голих дівчат. По-друге, він збирав
книги по мистецтву. По-третє, він встигав перечитати всю
пресу і завжди був у курсі (дозволеному) всіх поточних справ.
Ну а крім того, він завжди виручав мене з квитками. Але
цього разу квиток потрібен був моїй дивній моделі.
Мені тоді дуже погано велося. Проте я був
веселий і бадьорий, бо до мене приїхали гості. Мої найдорожчі
гості. І я повів їх по старому Києву.
Отож біля Софії вона й підкотилась до нашого
маленького гурту. В бадьорому настрої я нічого не мав проти
ще однієї слухачки. Не пам'ятаю, щоб колись ще на мене зійшло
таке натхнення до оповідок. Моїх базаринок вистачило без
передиху до самісіньких сутінок.
Домовились, що малюватиму в квартирі й тітоньки.
Тітонька наче перекладачка із німецької. А зараз десь у
відрядженні.
Коли ми побачили одне одного, то я так зараз
розумію, просто сяяли від радісної зустрічі. Але коли Н.
перейшла вулицю, завернула за ріг і попрямувала до єдиних
дверей на фасаді, думаю, що я вже не сяяв. То був кагебешний
будинок і були 70 роки.
Чергова з-за бар'єру мовчки подала їй ключ.
Охайна, але темна, кімната на першому поверсі. Поки Н. хлюпалась
під душем, я із сутінок середини кімнати у театральний бінокль
обдивився супротивні вікна цього замкненого двору. Тільки
в одному вікні рухався чоловік. Майка, військові штани.
Вичавлював крем із тюбіка і розтирав по виголених щоках.
Н. вийшла голенька, залізла на канапу з ногами
і пожадливо затяглась сигаретою. Мов із труби пускала дим
і зі сміхом розповідала про відвідини минулої ночі ресторації.
Потім легко і невимушене перейшла до своїх пригод у рідному
Пітері. Деталі були виразні. Чулося з тембру розповіді,
що "Кама сутру" вивчала не з машинопису.
Щиро скажу, малювалося важко. Не знаю, хто б малював при
такій "агітації" краще за мене, але вона сама кинула мені
рятівне коло - пиятка з трьома французами. Отож, чим більше
вона розпалювала себе спогадами з "картінками", тим більше
тверезіла моя голова і впевненіше йшов малюнок. А в неї
цей словесний вибух був завершальним кроком до початку регулярного
фізіологічного дійства.
Так що перелюбу, о радість, не відбулось...
Але малюнки вийшли добрі. Тільки от де поділись
ті малюнки, не знаю. Лишився перший начерк у записній книжці.
Більше її не малював. Хоча ще кілька разів разом із друзями
і її водив по київських кручах.
Щоб все завершити красиво, довелося звернутись
по допомогу до Ігоря Петровича. Прохала два квитки ніби
для себе і свого малого брата. Дуже поспішала до Пітера.
Любязний Ігор Петрович все влаштував якнайкраще.
Наступного дня ми з ним здибались у спілці.
- Іду на Хрещатик. За журнальчиками...
І ми спустились разом до метро. Тоді там стояв
усього один кіоск, в якому продавали "іноземні" журнали
і газети.
- А! Ігор Петрович! Що не заходили?.. Ну нічого.
Все одно я для вас лишив останній номер "Доокола швята"
з гарненькими дівчатками. Ось вам "Доокола швята" і "Блокнот
агітатора". Правда, ви можете його не брати, тільки заплатіть...
Ви кажете - дорого? За двох дівчат рубь двадцять - дорого?..
По-перше, вони завжди з вами, в кишені. По-друге, вони завжди
голі... Правда за ті ж рубь двадцять за пляшку "біоміцину"
отам за кахве можна запізнатись із живою. Але після неї
у вас можуть бути дуже погані спогади... Це вже, по-третє...
Я вас ще не переконав?
- Переконали, переконали... - поспішив Ігор
Петрович заплатити рубь двадцять і забрати лише "Доокола
швята".
Коли ми з ним прощались, Ігор Петрович обома
руками потис мою руку і проникливе сказав:
- Юрочка, ти знаєш - ці малюнки прекрасні...
І модель... теж.
25. IIІ.98.
Далі